جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1403/05/22 - 19:09
  • - تعداد بازدید: 672
  • - تعداد بازدیدکننده: 647
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /ZhE
با خبرنگاران

رئیس دانشگاه در نشست با اصحاب رسانه جهرم: عدم توازن در عرضه و تقاضا، مهمترین دلیل ایجاد مشکل در سیستم نوبت دهی کلینیک هاست/ تمام راههای ممکن را پیموده ایم، از هر ایده و پیشنهادی استقبال می کنیم

امروز در یک نشست صمیمی به بهانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار، دکتر محمد رحمانیان به سوالات و ابهامات اصحاب رسانه جهرم بصورت کاملا شفاف پاسخ داد.

رئیس دانشگاه در نشست با اصحاب رسانه جهرم: عدم توازن در عرضه و تقاضا، مهمترین دلیل ایجاد مشکل در سیستم نوبت دهی کلینیک هاست/ تمام راههای ممکن را پیموده ایم، از هر ایده و پیشنهادی استقبال می کنیم
 
 
 
به گزارش وبدا جهرم؛ دکتر رحمانیان در نشست خبری با خبرنگاران، رسالت اصحاب رسانه را انعکاس مطالبات مردم عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم تلاش کرده ارتباط و تعامل خوبی با اصحاب رسانه شهرستان داشته باشد و در این راستا از پیشنهادات و نظرات آنان نیز استقبال می کند.
 
وی مجموعه علوم پزشکی جهرم را یک نهاد با وسعت بی شمار دانست و افزود: این مجموعه با برخورداری از سه هزار و 200 پرسنل و ارائه خدمات گسترده، قطعاً با کاستی هایی نیز مواجه بوده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی این شهرستان را افراد غیر بومی تشکیل می دهند، عنوان کرد: این مهم در نوع خود نقطه قوتی برای شهرستان بوده که جهرم را نسبت به سایر شهرستان ها متمایز کرده است.
 
وی بزرگترین سرمایه دانشگاه را نیروی انسانی آن دانست و عنوان کرد: هر چه به امکانات روز مجهز بوده اما از نیروی کارآمد برخودار نباشیم کار به جایی نخواهیم برد.
دکتر رحمانیان همچنین به مطالبات پرستاران نیز اشاره کرد و آن را حق مسلم شان دانست و گفت: با وجود مشکلات عدیده ای که بر سر راه پرستاران است اما آنها با نجابت تمام بر سر کارشان حضور پیدا کرده و به مردم خدمت رسانی می کنند.
وی با اشاره به اینکه رفع برخی از مشکلات پرستاران از اراده دانشگاه خارج است، عنوان کرد: اگرچه ما به نوبه خود مشکلات قشر پرستار را منعکس کرده ایم اما امیدواریم رئیس جمهور جدید که خود از قشر پزشکان بوده و از مشکلات پرستاران به خوبی آگاهی دارد چاره جویی و گره گشایی کند.
 
دکتر رحمانیان با اشاره به اقداماتی که در سطح استان و کشور انجام شده گفت: البته بایپ بگویم همین حالا تصمیمات بسیار خوبی در سطح کشور و استان گرفته شده که قطعا با استقرار دولت جدید و عملی شدن آنها بسیاری از خواسته های پرستاران عزیز برآورده خواهد شد.
 
دکتر رحمانیان همچنین با اشاره به گلایه مردم از سیستم نوبت دهی کلینیک های درمانی، به مراجعه روزانه بیش از ۲ هزار نفر بیمار به مراکز درمانی جهرم اشاره کرد و گفت: اگرچه کمبود پزشکان متخصص و تقاضای بسیار بالای مردم برای گرفتن نوبت سیستم نوبت دهی را گاهی با اختلال مواجه کرده اما دانشگاه از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نکرده است.
 
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل سیستم نوبت دهی راه های مختلفی را امتحان کرده است، گفت: همکاران آی تی بصورت شبانه روزی در حال رصد این نرم افزار هستند.
 
وی ادامه داد: تمام تلاشمان این بوده که راههای سواستفاده را به روی کسانی که از تکنولوژی و دانش بیشتری در این زمینه برخوردارند، ببندیم. اما متاسفانه بخاطر درامد بسیار زیادی که این ماجرا برای آنها ایجاد کرده، راههای دیگری را ابداع می کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: اما مهمترین دلیلی که باعث ایجاد مشکل در گرفتن نوبت می شود، همان عدم تناسب بین عرضه و تقاضاست. این مهم در مورد برخی رشته ها و به طور خاص بعضی از متخصصین، بیشتر صدق می کند.
  
دکتر محمد رحمانیان تاکید کرد:  ما این آمادگی را داریم اگر فرد یا مجموعه ای بتواند مشکل سیستم نوبت دهی را حل کند آن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به مسئله اخذ زیر میزی توسط برخی پزشکان نیز گفت: رفع این معضل نیازمند یک نسخه استانی و کشوری است.
 
دکتر رحمانیان در عین حال گفت: مردم در صورت مشاهده موارد مشابه ضمن شکایت به سامانه ۱۹۰ آن را جهت بررسی و اقدام به بازرسان گزارش دهند.
وبدا؛ رسانه سلامت
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم
  • گروه خبری : مناسبت
  • کد خبر : 2012
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام