شرح وظایف کارشناس آمار بالینی : |
1-پیگیری و تکمیل آمار و اطلاعات بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی در پایان هر ماه و ارسال به واحد آمار و مدارک پزشکی شبکه
2-جمع بندی و آنالیز آمار کلیه بخشهای کلینیکی ، پاراکلینیکی و پشتیبانی در مقاطع ماهانه ، فصلی ، 6 ماهه و سالیانه
3- تهیه نمودارهای آمار بیمارستانی در مقاطع فصلی ، 6 ماهه و سالیانه
4- تحلیل کمی عملکرد پزشکان در مقاطع 6 ماهه و سالیانه
5- پاسخگویی به سازمانهای خارج بیمارستانی در مورد آمارهای درخواستی بعد از هماهنگی با مسئول بخش و مدیر / ریاست بیمارستان
6-پاسخگویی به واحدهای درون بیمارستانی در مورد آمارهای درخواستی بعد از هماهنگی با مسئول بخش و مدیر / ریاست بیمارستان
7- ارسال آمار به مراکز ذیربط تحت پوشش دانشگاه بر حسب ضرورت بعد از هماهنگی با مسئول بخش و مدیر / ریاست بیمارستان
8- ثبت و نگهداری اطلاعات خام ، نمودارها و شاخصهای آماری محاسبه شده در کامپیوتر
9-پاسخگویی به محققان در زمینه اطلاعات آماری بعد از هماهنگی با مسئول بخش و مدیر / ریاست بیمارستان
10- بایگانی آمارهای جمع آوری شده از واحدهای مختلف بیمارستان و نمودارها و شاخصهای ذیربط
11- جمع آوری و نگهداری اطلاعات مربوط به بیماران فوت شده
12- راهنمایی و همکاری با کار آموزان رشته مدارک پزشکی در حیطه کاری خود
13- همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
14-دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
15- پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود
شرح وظایف کارشناس پذیرش و ترخیص |
1- برخورد مناسب با بیمار و راهنمایی مراجعین جهت ارجاع به واحدها و بخشهای مختلف
2- بررسی مدارک بیماران در زمان پذیرش
3- پذیرش بیماران (بستری ، سرپایی ، اورژانس و تحت نظر )
4- ثبت مشخصات هویتی و آدرس آورنده یا همراه بیمار
5- ثبت مشخصات و سمت اعزام کننده بیمار
6- اخذ رضایت نامه های لازم در پشت برگ پذیرش (و رضایتنامه ) طبق قوانین و مقررات
7-ثبت اطلاعات بیمار و شماره دهی پرونده از طریق کامپیوتر و ثبت اطلاعات در کامپیوتر
8- ارسال پرونده بیمار به بخش پس از اطمینان از آمادگی پرسنل بخش برای پذیرش بیمار
9- ایجاد ارتباط منطقی با بخش جهت مبادله اطلاعات بیماران
10-تعیین نوبت مجدد پذیرش طبق دستور پزشک
11 - انجام امور رایانه ای مربوط به انتقال بیماران از یک بخش به بخش دیگر
12-دریافت پرونده بیماران ترخیص شده و کنترل کمی
13 - راهنمایی و همکاری با کار آموزان رشته مدارک پزشکی در حیطه کاری خود
14- همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
15- دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
16-پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود
شرح وظایف کارشناس کد گذاری مدارک پزشکی: |
-مطالعه دقیق پرونده پزشکی بیماران بستری ، سرپایی و اورژانس جهت تعیین تشخیص اصلی و نوع اقدام
- کدگذاری صحیح تشخیص های بیماری ها با استفاده از کتاب طبقه بندی بین المللی بیماری ها و رعایت قوانین ذیربط
- کدگذاری صحیح اقدامات درمانی و جراحی با استفاده از جلد سوم کتاب اقدامات طبقه بندی بیماریها در آمریکا و رعایت قوانین ذیربط
- کدگذاری صحیح علل خارجی حوادث از جمله تصادفی ها با استفاده از کتاب طبقه بندی بین المللی بیماریها و رعایت قوانین ذیربط
-کدگذاری صحیح علت اصلی و علل زمینه ای فوت با استفاده از کتاب طبقه بندی بین المللی بیماریها و رعایت قوانین ذیربط
- تعیین و گزارش بیماری اصلی بیمارستان در هر ماه ، فصل ، 6 ماه و سالیانه به مسئول بخش مدارک پزشکی
- راهنمایی و همکاری با کار آموزان رشته مدارک پزشکی در حیطه کاری خود
-همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
- دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
- پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود
شرح وظایف کارشناس بایگانی پزشکی و امور رایانه |
-
تفکیک و تنظیم (مرتب سازی) پرونده های تحویل گرفته شده ازحسابداری ترخیص
-تفکیک پرونده ها براساس شماره جدید یا قدیم
- پوشه کردن پرونده ها با شماره جدید
-الصاق گزارش آزمایشگاه- رادیولوژی- پاتولوژی در پرونده بیماران
-پاسخگویی و همکاری با پزشکان- محققان و دانشجویان مراجعه کننده به واحد جهت امور تحقیقاتی و آموزش
-بایگانی پرونده های بستری براساس روش استاندارد تعیین شده
-بایگانی پرونده های اورژانس و سرپایی
-گرفتن نقص پرونده ها و ارسال پرونده های دارای نقص به بخش های مربوطه جهت رفع نقص
- برآورد سالیانه اوراق و پوشه های پرونده های بخش مدارک پزشکی و پیگیری کامل جهت تهیه آنها
-ثبت ورود و خروج پرونده ها در واحد
-تحویل پرونده های مختومه به بایگانی راکد با اجازه مقام مافوق و بایگانی مدرک فوت آنها
-پاسخ به مکاتبات مربوط با پزشکی قانونی و ارگانهای دیگر با استفاده از سوابق و اطلاعات پزشکی و با هماهنگی مسئول مربوطه
- برآورد فضای فیزیکی و قفسه های مورد نیاز بایگانی برای گسترش آتی
- ذخیره و بازیابی اطلاعات پرونده بیماران با استفاده از کامپیوتر
- گرفتن گزارشات آماری درباره بیماریها و اعمال جراحی از کامپیوتر برای محققان با هماهنگی مسئول بخش
-راهنمایی و همکاری با کار آموزان رشته مدارک پزشکی در حیطه کاری خود
-همکاری و ارتباط نزدیک با پرسنل واحدهای بخش مدارک پزشکی و سایر بخشهای بیمارستان
- دارا بودن حسن خلق و روابط عمومی بالا برای برقراری ارتباط با ارباب رجوع و پرسنل
- پیگیری و انجام اموری که از طرف مقام مافوق ابلاغ می شود