صفحه نخست دانشگاه
دوباره تلاش کنید
۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ بهمن
ورود اعضا
Rss
INTERNATIONAL
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلي
معرفي
تاريخچه
مدیر مرکز و تاریخچه مدیریت های EDC
همكاران EDC
كارشناسانEDC
گالري
آئين نامه شرح وظايف مراكز و دفاتر توسعه
عملکردهای مرکز مطالعات و توسعه آموزش
شرح وظایف کمیته های مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی
شرح وظایف طبق چارت سازمانی مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی
معرفی مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی به دانشجویان جدیدالورود
تفاهم نامه های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
برنامه هفتگی
کرونا و آموزش
موفقیت هایEDC طی سالهای گذشته
ساختارمركز
برنامه استراتژیک و عملیاتی
دبیرخانه دائمی جشنواره شهید مطهری
معرفی و اهداف دبیرخانه
اعضای کمیته داوری جشنواره شهید مطهری در سال1399
اعضای دبیرخانه دائمی جشنواره شهید مطهری در سال1399
معرفی و شرح وظایف دبیرخانه جشنواره شهید مطهری
لیست فرایند برتر درون دانشگاهی در سال1398-1399
جشنواره سالهاي قبلي
تعداد فرایندهای ارسالی از سال95تاکنون
شیوه نامه و فرم های امتیازدهی
دوازدهمين جشنواره
سيزدهمين جشنواره
چهاردهمین جشنواره
مراسم تقدیر از فرایندهای برتر درون دانشگاهی
فلوچارت های دبیرخانه جشنواره شهیدمطهری
برنامه تقدیر از فرایندهای برتر درون دانشگاهی و کشوری
پانزدهمین جشنواره شهید مطهری
اخبار برگزاری جشنواره درون دانشگاهی
22امین همایش کشوری آموزش پزشکی و 14امین جشنواره کشوری شهید مطهری
آناليز آزمون
معرفي
پمفلت
مراكزEDO
EDO دانشكده پزشكي
EDO دانشكده پرستاري
EDO بیمارستان پیمانیه
EDO بیمارستان مطهری
تفاهم نامه EDC با دفاتر توسعه آموزش پزشکی
شیوه نامه نظارت EDC بر دفاتر توسعه
صورتجلسات EDC با دفاتر توسعه
آموزش مجازي در EDC
معرفي كميته
معرفي اعضاي كميته
معرفی شورای عالی آموزش
سامانه ویژه یادگیری نوید
نرم افزار های تولید محتوا
نرم افزار های کلاس آنلاین
شورای عالی مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی
ساختار
اعضا
مصوبات جلسات شورا
چارت مرکز مطالعات وتوسعه مصوب شورا
چارت مصوب مرکز مطالعات وتوسعه آموزش پزشکی
کارگروه آموزش پزشکی
ساختار
رسالت
چارت
اعضا
مصوبات جلسات گروه
برنامه هفتگی حضور اعضا
منابع آموزش پزشکی
لیست کتابهای آموزش پزشکی کتابخانه EDC
کتب آموزش پزشکی
فرمهاو آئين نامه ها
آئين نامه ارتقا
دانش پژوهي
فرم هاي ارزشيابي استاد
توانمندسازي اساتيد
جشنواره شهيد مطهري
كميته مشورتي دانشجويي
آسكي
مرکز ثبت فعالیتهای نوآورانه آموزشی (meded)
گاهنامه
گاهنامه سال98
گاهنامه سال97
گاهنامه سال96
گاهنامه دانش پژوهی
تكنولوژي آموزشي
آموزش مجازي
توليد محتوا
مقدمه
سامانه هاي مجازي
كتابخانه الكترونيك
كيس بوك الكترونيك
لاگ بوك الكترونيك
سامانه آزمون آنلاين
توليد محتواي آموزشي
فلوچارت و فرایندهای کار
ثبت نام کمیته دانشجویی توسعه آموزش
واحد بایگانی مرکز توسعه
همایش آموزش پزشکی
اخبار همایش آموزش پزشکی
طرح تحول درآموزش
دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش
مقدمه
برنامه پايش بسته هاي تحولي
بسته ارتقاء نظام ارزيابي و آزمو نهاي علوم پزشكي
بسته اعتبار بخشي موسسات و بيمارستان هاي آموزشي
بسته اعتلاي اخلاق حرفه اي
بسته آمايش سرزميني
بسته آموزش پاسخگو و عدالت محور
بسته آينده نگاري و مرجعيت علمي در آموزش پزشكي
بسته بين المللي سازي آموزش علوم پزشكي
بسته توسعه آموزش مجازي در علوم پزشكي
بسته توسعه راهبردي
بسته توسعه و ارتقاء زير ساختهاي آموزش علوم پزشكي
بسته حركت به سوي دانشگاه هاي نسل سوم
كتابچه تحول - شاخص هاي پايش و ارزيابي
بسته های طرح تحول مرتبط باEDC
مقدمه
بسته اعتباربخشي
اعتباربخشي بيمارستان
اعضاي كميته
خلاصه نتايج جلسات
فعاليت هاي انجام شده
اعتباربخشي مؤسسه اي
اعضاي كميته
خلاصه نتايج جلسات
فعاليت هاي انجام شده
کتابچه اعتباربخشی موسسه
اعتباربخشي برنامه دوره پزشكي عمومي
برنامه آموزشي دوره (كوريكولوم ادغام)
استانداردهاي ملي دوره
استانداردهاي كالبدي برنامه
بازدید تیم ارزیابی بیرونی دبیرخانه اعتباربخشی وزارتخانه
حوزه های اعتباربخشی
صورتجلسات
عکس جلسات
بسته آموزش پاسخگو
اعضاي كميته
خلاصه نتايج جلسات
فعاليت هاي انجام شده
کتابچه ارزیابی فرایندهای آموزش بالینی
بسته ارزيابي و آزمونهاي علوم پزشكي
اعضاي كميته
خلاصه نتايج جلسات
فعاليت هاي انجام شده
بسته مرجعيت علمي
اعضاي كميته
خلاصه نتايج جلسات
فعاليت هاي انجام شده
کتابچه های مرجعیت علمی
دبیرخانه اعتباربخشی
معرفی
مسئولین و کارشناسان اعتباربخشی
ضرورت راه اندازی دبیرخانه
شرح وظایف، اهداف و فواید
شیوه نامه دبیرخانه اعتباربخشی(مصوب شورای آموزشی)
اعتباربخشی موسسه
مقدمه و تاریخچه
استانداردهای اعتباربخشی موسسه
اعتباربخشی مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
مقدمه و تاریخچه
استانداردهای اعتباربخشیEDC
نتیجه اعتباربخشی مرکز توسعه-1400
اعتباربخشی برنامه دوره پزشکی عمومی
تاریخچه و مقدمه
استانداردهای اعتباربخشی برنامه دوره پزشکی
نتیجه اعتباربخشی-تاییدیه دوساله
اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی
مقدمه و تاریخچه
استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی
نامه شروع اعتباربخشی
اعتباربخشی آموزش مجازی
تاریخچه و مقدمه
استانداردهای اعتباربخشی مجازی
اعتباربخشی علوم پایه
تاریخچه و مقدمه
استانداردهای اعتباربخشی علوم پایه
آخرین مهلت اعتباربخشی علوم پایه
اعتباربخشی آموزش مداوم
مقدمه و تاریخچه
استانداردهای آموزش مداوم
اعتباربخشی برنامه آموزشی، مهارتی
استانداردهای اعتباربخشی
اعتباربخشی دانشکده پرستاری
نامه شروع اعتباربخشی
راهنما/سنجه و استانداردهای اعتباربخشی
مصوبات
آئین نامه نحوه تشویق دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور براساس نتایج اعتباربخشی آموزشی
کتابچه اعتباربخشی
اسامی مسئولین و کارشناسان
شیوه نامه جلب مشارکت همکاری در استقرار بسته های طرح تحول
کارگروههای طرح تحول ونوآوری در آموزش
مرکز مهارتهای بالینی
کمیته ها
استعدادهای درخشان
ثبت نام الكترونيك
ارزشیابی کارگاه
ارزیابی کیفیت آموزش توسط دانشجو
شفافیت سازی اعضای هیات علمی
نظرسنجی شفافیت سازی
المپیاد دانشجویی
ثبت نام تدوین طرح های پژوهش در آموزش (ویژه اساتید)
ثبت نام تدوین طرح های پژوهش در آموزش (ویژه دانشجویان)
ثبت نام کارگاه (ویژه اساتید)
نظرسنجی کارگاه دانشجویی
ارزشیابی عملکرد مدرسین المپیاد
مركز مهارتهاي باليني
رسالت ايجاد مركزي است تا در راستاي اهداف دانشگاه و با همكاري و آموزش بين بخشي ، به آموزش و حفظ مهارتهاي پزشكي و پرستاري در دانشجويان بپردازد. و از اين طريق ، كيفيت مراقبت از بيماران را ارتقاء دهد . همچنين با انجام پژوهش به دنبال طراحي و ارزيابي استراتژي هاي جديد آموزش و ارزشيابي هستيم تا با كمك آنها فراگيري مستقل را ترويج دهيم و راههاي جديدي در آموزش پزشكي و پرستاري بگشائيم .
هدف عمده مراكز آموزش مهارتهاي باليني شبيه سازي يك محيط باليني است ، به طوري كه بتوان آموزش مهارتهاي باليني را كنترل و تمرين كرد . بديهي است اين مراكز فقط مكمل محيط باليني واقعي هستند و به هيچ عنوان جايگزين آنها نمي شوند .
" مركز مهارتها "متعهد است محيطي ايمن براي تدريس و فراگيري مهارتهاي باليني و ارتباطي ايجاد كند .
ضرورت آموزش عملي مهارت هاي باليني پزشكي امري انكارناپذير است و در دهه هاي گذشته به اهميت آن پي برده شده و در كشور ما از چند سال پيش پيشنهاد راه اندازي مراكز مهارت هاي باليني در دانشكده هاي پزشكي از طرف وزارت خانه مطرح شد در همين راستا مركز مهارتهاي باليني جهرم در سال 83 با همكاري مركز مطالعات و توسعه جهت آموزش مهارتهاي عملي به دانشجويان پزشكي دوره سميولوژي- باليني راه اندازي شد و با استفاده از مولاژها كارگاههاي مختلفي جهت اساتيد , كارمندان درماني , دانشجويان برگزار نموده است وفعاليتهاي عمده اين مركز به صورت برگزاري كارگاه و كلاس هاي آموزشي توسط اساتيد مي باشد. از سال 84 تا كنون اساتيد گروه زنان و بيهوشي جهت آموزش دانشجويان باليني از مولاژهاي مربوطه درSkill Lab استفاده مي نمايند.و شايان ذكر است اجراي آزمون آسكي در سال 87-1386 در 3 نوبت جهت دانشجويان باليني اكسترن و اينترن بخش اطفال وبخش داخلي در Skill Lab اجرا شده است . همچنين درسال1388جهت اكسترن واينترنهاي بخش جراحي اين آزمون برگزار گرديده است .شايان ذكراست جهت دانشجويان مقطع فيزيوپاتولوژي-استيودنت هاي بخش اطفال،جراحي ،داخلي و زنان كلاس هاي آموزشي مهارتهاي باليني : تزريقات ، گذاشتن لوله داخل تراشه، گذاشتن لوله بيني – معدي ، و احياي قلبي- ريوي توسط اعضاء هيئت علمي و كارشناسان مركز مهارتها درسال 1387تاكنون برگزار گرديده است . همچنين دانشجويان علوم پايه درسال هاي89لغايت90،و دانشجويان بهداشت خانواده ،پرستاري ،بيهوشي،فوريت هاي پزشكي ،اتاق عمل ،حتي پرشنل بيمارستان مطهري و پيمانيه و اورژانس از سال87 تاكنون ازاين مركز استفاده مي نمايند.
رسالت و اهداف
رسالت ايجاد مركزي است تا در راستاي اهداف دانشگاه و با همكاري و آموزش بين بخشي ، به آموزش و حفظ مهارتهاي پزشكي و پرستاري در دانشجويان بپردازد. و از اين طريق ، كيفيت مراقبت از بيماران را ارتقاء دهد . همچنين با انجام پژوهش به دنبال طراحي و ارزيابي استراتژي هاي جديد آموزش و ارزشيابي هستيم تا با كمك آنها فراگيري مستقل را ترويج دهيم و راههاي جديدي در آموزش پزشكي و پرستاري بگشائيم .
هدف عمده مراكز آموزش مهارتهاي باليني شبيه سازي يك محيط باليني است ، به طوري كه بتوان آموزش مهارتهاي باليني را كنترل و تمرين كرد . بديهي است اين مراكز فقط مكمل محيط باليني واقعي هستند و به هيچ عنوان جايگزين آنها نمي شوند .
" مركز مهارتها "متعهد است محيطي ايمن براي تدريس و فراگيري مهارتهاي باليني و ارتباطي ايجاد كند .
اعضاي كميته مركز مهارتهاي باليني
ليست مولاژهاي موجود در مركز مهارتهاي باليني (Skill Lab)
ليست مولاژهاي خريداري شده در سال 94
آرشيو مطالب
تاریخ :
1395/01/22
تعداد بازدید:
90
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به
دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم
مي باشد.
آزمون آنلاین
کتابخانه مرکزی
تور مجازی
ارتباط با ما
مراکز مطالعات دانشگاهها
گواهی کارگاهها
×
ورود اعضاء
Powered by
Dorsa
Portal