درمان/ گامهای بیمارستان سیدالشهدا(ع) برای جذب بیماران خارجی
گام مهم بیمارستان سیدالشهداء(ع) برای ورود به صنعت گردشگری سلامت
بیمارستان سیدالشهداء(ع) با هدف ارتقای سطح خدمات و جذب بیماران بینالملل، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی IPD (بخش بیماران بینالمللی) نمود. این کارگاه با حضور ۴۰ نفر از کارکنان این بیمارستان برگزار شد و مباحثی همچون اصول راه اندازی و توسعه IPD و بازار گردشگری سلامت ایران مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش وبدا جهرم؛ بیمارستان سیدالشهداء(ع) با برگزاری کارگاهی آموزشی گام مهمی در راستای ارتقای سطح خدمات و ورود به صنعت گردشگری سلامت برداشت. در این کارگاه که با حضور ۴۰ نفر از کارکنان برگزار شد، مباحث مهمی همچون اصول راه اندازی و توسعه IPD، بازار گردشگری سلامت ایران و حوزه خلیج فارس مورد بررسی قرار گرفت.
طبق قوانین وزارت بهداشت، بیمارستانهایی که قصد جذب بیماران بینالملل را دارند، باید استانداردهای خاصی را رعایت کنند. این استانداردها شامل بخشهای ساختمان و تاسیسات، تجهیزات و امکانات، خدمات رفاهی، خدمات نظافت و بهداشت، تغذیه، امور اداری و منابع انسانی میشود. بیمارستان سیدالشهداء(ع) با برگزاری این کارگاه آموزشی نشان داد که عزم جدی برای دستیابی به این استانداردها و جذب بیماران بینالملل دارد.
امیرعلی رضایی، مولف شش کتاب تخصصی در حوزه گردشگری سلامت و مشاور توسعه تجاری مراکز درمانی، به عنوان مدرس این کارگاه حضور داشت. وی در این کارگاه به بررسی اصول موفقیت IPDهای ایرانی در صنعت گردشگری سلامت پرداخت.
رئیس و مدیر بیمارستان سیدالشهداء(ع) و کمیته بیماران بینالملل این بیمارستان، از مدتها قبل پیگیر اجرای برنامههای مختلفی برای ارتقای سطح خدمات و جذب بیماران بینالملل بودهاند. برگزاری این کارگاه آموزشی یکی از مهمترین اقدامات در این راستا بوده است.