۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد
تغذيه
تغذيه
تغذيه

براي داشتن خواب سالم وعده شام را هرگز حذف نكنيد

خواب مناسب و كافي براي حفظ تندرستي اهميت بسيار زيادي دارد زيرا با داشتن خواب معتدل و لازم تمامي اعمال طبيعي شامل هضم موادغذايي، متابوليسم و سوخت وساز مواد غذايي و دفع سموم يهبود يافته و موجب تجديد قواي اعضاي مختلف بدن ميشود.

خوردن شام حداقل 2-3 ساعت قبل از زمان خواب، نخوردن تنقلات سنگين و چرب و شور بعد از وعده شام، مصرف وعده شام شامل سبزيجات رنگي و داراي برگ سبز مانند اسفناج، ريحان، شويد و نعنا، سالاد كاهو و كم بروكلي بخارپزشده به همراه كمي ماست كم چرب و روغن زيتون، استفاده از منابع غذايي حاوي اسيدهاي چرب امگا3 مانند غذاهاي دريايي، عدم مصرف شام سنگين و حجيم و ديرهضم مانند آب گوشت تليت شده، نخوردن غذاهاي پر ادويه و عدم مصرف غذاهاي پرچربي از اصول مهم تغذيه مناسب جهت داشتن خواب مناسب و رفع بي خوابي و بدخوابي ست

استفاده از غلات سبوسدار مانند برنج قهوه اي يا نان سنگك، مصرف سوپ جو، شير و جوانه گندم يا گوشت بوقلمون و سفيده تخم مرغ به عنوان يك وعده شام مناسب، مصرف يكي از دمنوش ها مثل گل گاوزبان، سنبل الطيب و كمي عسل 30 الي 60 دقيقه پيش از خواب، مصرف ميوه جاتي نظير انواع توتها، انواع آلوها، آلبالو، گيلاس، شليل، هلو، هندوانه و كمي تخمه آفتابگردان، تخمه كدو، شير و عسل، بادام و موز و مويز يا كشمش در ميان وعده قبل از شام يا حداقل 2.5 ساعت پس از شام از ديگر اصول تغذيه است.

 

دانلود فايل ورد...دانلود فايل pdf

تاریخ:
1397/01/26
تعداد بازدید:
3
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal