۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد
چگونه با طب سنتي لاغري شويد
چگونه با طب سنتي لاغري شويد
چگونه با طب سنتي لاغري شويد

چگونه با طب سنتي لاغري شويد

افرادي كه دنبال لاغري هستند به هر دري مي‌زنند تا چند كيلوگرم وزن كم كنند. در اين بين كم نيست تعداد افرادي كه با روش‌هاي نسبتا خطرناكي مانند رژيم‌هاي لاغري نادرست و سخت، مصرف قرص‌هاي لاغري يا حتي تيغ جراحي سعي دارند خود را به وزن ايده‌آل برسانند. از ما مي‌شنويد سلامتي خودتان را به خطر نياندازيد و با اصلاح روش تغذيه‌ي خود به هدفتان برسيد.

اگر به دنبال يكي از آن روش‌هاي مطمئن و بدون خطر براي خوش‌اندامي مي‌گرديد به ادويه‌ها اعتماد كنيد؛ يعني ادويه‌هاي ارائه‌شده در اين مقاله را به برنامه‌ي غذايي‌تان اضافه كرده و با اصلاح تغذيه و ورزش، هم خوش‌اندام شويد و هم سالم بمانيد. لطفاً با ما همراه باشيد تا با 7 ادويه‌ي هميار لاغري آشنا شويد.

محققان چه مي‌گويند؟
همين اول كار بگوييم محققان هلندي معتقدند كه ادويه‌ها به دليل داشتن قدرت چربي‌سوزي به لاغري كمك مي‌كنند و همچنين به دليل ايجاد احساس سيري باعث مي‌شوند كه افراد كمتر غذا بخورند. ادويه‌ها باعث هضم بهتر غذا شده و طعم آن را دلچسب‌تر مي‌كنند.

ادويه‌هاي هميار لاغري

دارچين
دارچين شما را ياد چه مي‌اندازد؟ شله‌زرد يا كله‌پاچه؟ كه البته هر دو خيري براي تناسب اندام ندارند! هر چه باشد بايد بدانيد كه اين ادويه را ملكه‌ي ادويه‌هاي لاغري مي‌دانند. دارچين ضداشتها است و مي‌تواند ميل شديد به مواد قندي و شيرين را كنترل كند. خوشبختانه دارچين همچنين به تنظيم قند خون نيز كمك مي‌كند. حتماً مي‌دانيد كه بالا بودن قند خون باعث انباشتگي قند به صورت چربي مي‌شود. نتايج برخي از پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه تركيب دارچين با عسل باعث تنظيم سوخت و ساز بدن شده و به تناسب اندام كمك مي‌كند. توصيه مي‌كنيم يك نوك انگشت دارچين به ميوه‌ها اضافه كرده و به عنوان دسر يا ميان‌وعده ميل كنيد. مي‌توانيد به چايتان نيز دارچين اضافه كنيد. چند قطره روغن گياهي دارچين را روي يك دستمال تميز بچكانيد و روزانه چندين مرتبه استشمام كنيد.

هل
در طب آيورودا (طب سنتي هند) از هل به عنوان يك چربي‌سوز طبيعي استفاده مي‌كنند. براي اينكه از خواص بي‌نظير هل بهره‌مند شويد كافي است يك يا چند عدد از اين ادويه‌ي خوش عطر را داخل قوري چايتان بيندازيد و يا يك عدد را به فنجان قهوه‌تان اضافه كنيد. همچنين مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري دانه‌هاي ريز هل را در يك فنجان آب جوش و در حرارت ملايم دم كنيد. بعد از غذا يك فنجان از اين دم كرده‌ي معطرتان را ميل كنيد و بدون دردسر به هدف لاغري‌تان نزديك‌تر شويد.

 چوب ميخك
چوب ميخك نيز يكي از آن همياران لاغري فوق‌العاده موثر است. زماني كه دلتان مي‌خواهد ريزه‌خواري كنيد و دنبال چيپس و پفك و يا هله‌هوله‌هاي ديگر مي‌گرديد يك عدد چوب ميخك را در دهان گذاشته و شروع به جويدن كنيد. درست است كه در ابتدا طعم بي‌نظير و خوبي نخواهيد چشيد اما خاصيت بي‌حس‌كنندگي ملايم آن خيلي زود پرزهاي چشايي را با طعم آن همسو مي‌كند. توصيه مي‌كنيم براي بهره‌مندي از خواص بيشتر اين ادويه براي خودتان چاي سبز درست كرده و به آن يك عدد چوب ميخك، چند دانه‌ي هل و همچنين يك عدد چوب دارچين (كوچك) بيندازيد و بعد از غذا ميل كنيد. اين چاي معجزه‌گر به راحتي اشتهايتان را كنترل كرده و به روند چربي‌سوزي كمك زيادي مي‌كند.

زردچوبه
در مورد خواص زردچوبه مي‌توان مقاله‌ها نوشت. اين ادويه‌ي زرد كه در هر آشپزخانه‌اي پيدا مي‌شود علاوه بر اينكه سطح سلامتي را ارتقا مي‌دهد، به جذب و هضم هر چه بيشتر چربي‌ها كمك زيادي مي‌كند. به همه‌ي غذاهايتان زردچوبه اضافه كنيد حتي به سس‌هاي (سس سركه) سالادهايتان.

تخم رازيانه
قرن‌هاست كه تخم رازيانه علاوه بر خواص ديگري كه دارد به عنوان يك ماده‌ي طبيعي ضداشتها معروف است.اگر اشتهايتان زياد است عادت
  كنيد كه روزانه مقداري تخم رازيانه بجوييد. اين كار باعث هضم راحت غذا شده و همچنين به خوشبو شدن نفستان نيز كمك مي‌كند.

فلفل تند
فلفل را يك سلاح واقعي براي مقابله و حذف چربي‌ها بدانيد. به خاطر اينكه حاوي تركيب بسيار قوي به نام «كاپسايسين» است كه دخل چربي‌هاي اضافه را مي‌آورد. اين تركيب به افزايش متابولسيم بدن و همچنين كاهش ميزان قند خون كمك زيادي مي‌كند. توصيه مي‌كنيم به غذاهايتان فلفل بزنيد به خصوص به منابع غذايي پروتئيني مانند غذاهاي حاوي مرغ، گوشت و ماهي.

وانيل
وانيل كه باشد عطر و طعم بستني، كيك، انواع شيريني‌ها و غيره تداعي خواهد شد. وانيل يكي از آن ادويه‌هاي آرامش‌بخش فوق‌العاده براي مقابله با استرس، اضطراب و نگراني‌هاي روزمره است. اين ادويه همچنين باعث كنترل گرسنگي شده و ميل شديد به پرخوري و هله‌هوله خوري را كاهش مي‌دهد. اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه از روي احساسات غذا مي‌خوريد يعني زماني كه كسل، بي‌حوصله و يا تنها هستيد به سراغ مواد غذايي مي‌رويد حتماً وانيل را وارد برنامه‌ي غذايي‌تان بكنيد. توصيه مي‌كنيم به جاي قند و شكر به چاي و قهوه‌تان وانيل بزنيد و ميزان كالري آن را كاهش دهيد.

 

دانلود فايل ورد...دانلود فايل pdf

تاریخ:
1397/01/26
تعداد بازدید:
0
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal