۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ آبان
دانستنيهاي سلامت / قلب
دانستنيهاي سلامت / قلب
دانستنيهاي سلامت / قلب

چهار ورزش بسيار مفيد براي قلب

هر نوع ورزشي براي سلامتي بسيار مفيد است اما ورزش هاي زير براي سلامتي قلب توصيه مي شوند. بزرگترين سهم سلامتي از انجام ورزش به سيتم قلب و عروق تعلق دارد. بخصوص ورزش هاي هوازيي نظير شنا ، قايق سواري و بالا رفتن از پله ها كه اثرات بسيار فراواني بر سلامت قلب و عروق دارند.

موارد زير ورزش هاي هوازي ساده اي هستند كه با صرف زمان كوتاهي مي توانيد اثرات آنرا بر سيتم قلب و عروق خود مشاهده كنيد:

پياده روي سريع

چنانچه سالها است كه از نظر فيزيكي فعال نيستيد با پياده روي آهسته و فواصل زماني كوتاه 5 دقيقه اي در صبح و شب شروع كنيد.

چنانچه به بيماري خاصي مبتلا هستيد كه مانع انجام ورزش هاي سنگين مي گردد پياده روي روزانه روش بسيار خوبي براي انجام كمي ورزش است. بر اساس مطالعات موجود، پياده روي بمدت دو و نيم ساعت در هفته مي تواند خطر حملۀ قلبي و سكته را به ميزان 30% كاهش دهد. بعضي از متخصصين مي گويند انجام 30 تا 60 دقيقه پياده روي به مدت 5 بار در هفته حداكثر سلامتي را براي قلب شما به ارمغان مي آورد.

هروله دويدن(Jogging )

چنانچه آمادگي بدني شما بيش از پياده روي است قدم بعدي دويدن به حالت هروله است همراه با دويدن و راه رفتن مي توانيد 5 دقيقه ورزش هاي كششي انجام دهيد. تحقيقات اخير دانشگاه پزشكي استانفورد نشان داده است كه دويدن منظم نه تنها براي قلب مفيد است بلكه باعث تناسب اندام در افراد ورزشكار و فعال ماندن آنها نسبت به افراد بي تحرك مي شود.

طناب بازي

اگر چه طناب بازي بنظر بچه گانه مي رسد اما حتماً دليل مهمي وجود دارد كه مشت زنان حرفه اي در تمرينات روتين خود طناب بازي مي كنند. طناب بازي روش بسيار خوبي براي حفظ تناسب اندام و چابكي است. تحقيقات اخير نشان مي دهد كه اين نوع فعاليت شديد، باعث تقويت استخوانها مي گردد. طناب بازي براي 10 دقيقه حدود 200 كالري مي سوزاند كه معادل يك مايل يا 6/1 كيلومتر دويدن است.

دوچرخه سواري

روش ديگر براي افزودن ورزش به برنامۀ روزانه اتان استفاده از دوچرخه بجاي ماشين است. يك ساعت دوچرخه سواري تقريباً 650 كالري انرژي مي سوزاند اما بهترين فايدۀ دوچرخه سواري بالا رفتن ضربان قلب بتدريج و در طول زمان است. متخصصين معتقدند، حداقل 20 دقيقه دوچرخه سواري مساوي با يك جلسه ورزشي براي شما مفيد است. غالباً انجام مستمر ساير ورزش هاي هوازي سخت تر از دوچرخه سواري است بهمين علت دوچرخه سواري به شما پيشنهاد مي شود.

منبع:

www.qualityhealth.com
تاریخ:
1394/12/17
تعداد بازدید:
33
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
تغییر کد امنیتی
کد امنیت
دانشگاه علوم پزشکی جهرم
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal