۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ آبان
هفته سلامت زنان
هفته سلامت زنان
واپسين هفته مهرماه در تقويم ملي كشور ايران، هفته سلامت زنان نام نهاده شده است.
واپسين هفته مهرماه در تقويم ملي كشور ايران، هفته سلامت زنان نام نهاده شده است.

 شعار امسال اين هفته "حركت براي سلامت بانوان" است. مبحث بسيار مهمي كه متاسفانه امروزه با ماشيني شدن بسياري از امور در كنار ايجاد تسهيل، موجبات كم تحركي را فراهم آورده است.

 كم تحركي و عدم پرداختن به ورزش هاي اصولي و مفيد براي بدن، طيف وسيعي از افراد در جوامع كنوني را مبتلا نموده و بانوان جامعه ما نيز متاسفانه ازآن مستثنا نبوده اند. از اين رو شعار امسال هفته سلامت زنان، حركت و روي اوردن به ورزش نام گذاري شده تا سلامت روح و جسم تضمين شود.

به خاطر اينكه فكر مي كنيد
مجبور هستيد، ورزش نكنيد.
ورزش كنيد چون سزاوار
سلامتي هستيد.

من براي ورزش كردن وقت ندارم
اگر مطابق همان برنامه اي كه
هميشه براي زندگيتان داشتيد، جلو
برويد، احتمالا هيچ وقت فرصت ورزش
كردن نخواهيد داشت! بنابراين اولين
قدم اين است كه دوباره فهرست
كارهايي را كه بايد در طول روز انجام
دهيد، مرور كنيد.
اين كار را در طول يك هفته انجام داده و 30 دقيقه هاي مرده را پيدا كنيد.

فعاليت بدني را تبديل به بخشي از كارهاي روزمره كنيد.
به عنوان مثال در حال تماشاي تلويزيون ورزش كنيد.

خودروي شخصيتان را كمي دورتر از محل كارتان پارك كنيد؛ باقي راه
راه قدم بزنيد؛ به جاي گفتگوي تلفني با همكاران، به اتاقشان
برويد؛ فاصله طبقات را با پله و نه با آسانسور، طي كنيد.

انواعي از فعاليتهاي ورزشي را انتخاب كنيد كه به حداقل
زمان و تجهيزات نياز دارند مانند پياده روي، آهسته دويدن يا بالا
رفتن از پله

براي ورزش كردن نياز به حضور شخصي ديگري دارم و نمي توانم به تنهايي ورزش كنم، تصميمتان را براي ورزش كردن با اعضاي خانواده و دوستانتان درميان بگذاريد و از آنها بخواهيد از شما حمايت كنند.

دوستانتان را براي ورزش كردن دعوت كنيد و فعاليتهاي ورزشي گروهي تدارك ببينيد.

با افرادي كه اهل ورزش هستند دوست شويد.

براي ورزش كردن به گروه هاي اجتماعي كه نهادهايي همچون
شهرداري تشكيل مي دهند، بپيونديد.

براي ورزش كردن انرژي كافي ندارم
فعاليت ورزشي تان را براي زماني برنامه ريزي كنيد كه انرژي
بيشتري داريد مانند پياده روي صبحگاهي تا محل كار.

به جاي 30 دقيقه مداوم، ورزشتان را به سه بازه زماني 10 دقيقه اي تقسيم كنيد و در سه زمان مختلف صبح، عصر و شب ورزش كنيد.

ورزش كنيد! شايد عجيب به نظر برسد ولي هر چه بيشتر ورزش
كنيد، به مرور انرژي شما هم بيشتر مي شود.

براي ورزش كردن انگيزه ندارم
برنامه ورزشيتان را از قبل مشخص كنيد و آن را روي يك تقويم
بزرگ، جايي كه جلوي چشم باشد، نصب كنيد.

از يكي از دوستان يا همسايگانتان بخواهيد همراه شما ورزش كندو هر روز قبل از تمام شدن ساعت ورزش، براي روز بعد يا جلسه بعدقرار بگذاريد و آن را در تقويمتان يادداشت كنيد.

به يك گروه يا كلاس ورزشي بپيونديد و به صورت گروهي به
فعاليت بدني بپردازيد.

مي ترسم موقع ورزش كردن آسيب ببينم
شيوه صحيح گرم كردن و سرد كردن
را قبل از شروع تمرين و پس از پايان جلسه، ياد بگيريد تا احتمال آسيب ديدگي كاهش پيدا كند.

ياد بگيريد كه چطور بايد متناسب با سن، مهارت بدني، وضعيت سلامتي و سطح تناسب اندامي كه داريد، ورزش كنيد.

ورزش هايي را انتخاب كنيد كه ريسك كمتري براي شماداشته باشد و با شدت متوسط ورزش كنيد.

ورزش كردن بلد نيستم
به جاي تمركز روي ورزشهايي كه به مهارتهاي خاص نياز دارد، سراغ انواعي از فعاليتهاي ورزشي برويد كه نياز به مهارتخاصي ندارد از جمله پياده روي.

براي آموزش مهارت هاي جديد به صورت اصولي، به كلاسها
و گروههاي ورزشي بپيونديد.

براي ورزش كردن
پول كافي ندارم ورزشهايي مانند پياده روي، نرم دويدن و... نياز به منابع مالي
خاصي ندارد، در هر شرايطي قابل انجام است و هزينه زيادي به
خانواده شما تحميل نمي كند.

براي ورزش كردن از منابعي كه محل كار، پار كها و...در اختيارتان مي گذارد، استفاده كنيد.

شرايط آ ب وهوايي محل زندگي ام طوري است كه
هميشه نمي توانم ورزش كنم
براي ورزش كردن لازم نيست حتما از منزل بيرون برويد، بلكه حركت هايي را ياد بگيريد كه در فضاي خانه
هم قابل انجام است. اين ورز شها لزوما به تجهيزات
خاصي مانند تردميل هم نياز ندارند.

 در آخر اگر براي اينترنت، تلگرام و تماشاي تلويزيون وقت داريم پس حتما برايورزش هم وقت پيدا مي كنيم
بياييد در انتخاب اولويتهاي زندگيمان بيشتر دقت كنيم.

كم ورزش كردن بهتر از هرگز ورزش نكردن است.
تاریخ:
1397/07/28
تعداد بازدید:
31
منبع:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0

ارسال نظرات
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جهرم مي باشد.
Powered by DorsaPortal