جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1402/10/09 - 08:28
  • - تعداد بازدید: 529
  • - تعداد بازدیدکننده: 512
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z9y
پویش ملی سلامت

معاون بهداشت دانشگاه: تا ۴ دیماه، ۸۲ هزار و ۳۸ نفر در جهرم و خفر تحت غربالگری فشار خون و دیابت قرار گرفتند/ ۱۴۹۸ نفر از بیماری دیابت یا فشار خون خود آگاه نبودند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، از غربالگری قندخون و فشارخون ۸۲ هزار و ۳۸ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، از ابتدای پویش ملی سلامت تا پایان روز گذشته، خبر داد. از این بین ۷۶۲ نفر مشکوک به پرفشاری خون و ۷۳۶ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شدند که از بیماری خود بی خبر بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم،  از غربالگری قندخون و فشارخون ۸۲  هزار و ۳۸ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه، از ابتدای پویش
به گزارش وبدا جهرم، دکتر محمدجعفر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه، با اعلام این خبر گفت: اجرای پویش ملی سلامت، فرصتی بسیار مهم برای شناسایی افراد مبتلا به دو بیماری خاموش دیابت و فشارخون بالا بوده است که از زمان آغاز تاکنون، در امر شناسایی و آموزش موفق بوده است. 
 
معاون بهداشتی دانشگاه،  در ادامه از شناسایی ۱۸ هزار و ۷۸۱ بیمار جدید در مرحله پیش فشارخون (احتمال ابتلا به فشارخون) و ۶ هزار ۷۵۴ بیمار جدید در مرحله پیش دیابت خبر داد و افزود: از این افراد که تا کنون نسبت به احتمال بیماری خود و بالا بودن دو سنجه فشارخون و قندخون آگاهی نداشته اند، دعوت شده تا با مراجعه به مراکز درمانی و پزشک، بیماری خود را تعیین تکلیف کنند. قاعدتا در این بررسی ها تعدادی از این افراد دارای بیماری پر فشاری خون و قندخون می باشند که باید برای کنترل بیماری تحت نظر قرار بگیرند. 
 
دکتر محبی همچنین تاکید کرد: تعداد ۱۱ هزار و ۱۱۶ نفر دارای سابقه بیماری پرفشاری خون و تعداد ۶ هزار و ۵۳۲ نفر با سابقه بیماری دیابت نیز در این مدت تحت غربالگری دوباره قرار گرفتند. 
 
معاون بهداشتی دانشگاه به  خاموش بودن دو بیماری دیابت و فشارخون بالا اشاره کرد و افزود: اگرچه دو بیماری دیابت و پرفشاری خون از بیماری های خطرناک و شایع به شمار می روند و پیامدهای جبران ناپذیری مانند نارسایی های کلیوی، سکته های قلبی و مغزی و بیماری های چشمی را به دنبال دارند اما آگاهی و سنجش به موقع افراد مبتلا آنها را از بسیاری عوارض و تبعات بیماری مصون نگاه می دارد. 
 
دکتر محبی از افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان های  جهرم و خفر به ویژه افراد دارای اضافه وزن و یا افراد دارای سابقه خانوادگی در مورد ابتلا به فشارخون بالا و قندخون خواست تا با مراجعه به پایگاه های پزشک خانواده، مراکز خدمات جامع سلامت، نسبت به سنجش فشارخون و قندخون خود اقدام کنند.
 
 
  • گروه خبری : پویش ملی سلامت
  • کد خبر : 1035
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام