جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1402/09/03 - 11:11
  • - تعداد بازدید: 1947
  • - تعداد بازدیدکننده: 1789
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZSt
پویش ملی سلامت

در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود

در راستای اجرای پویش ملی سلامت جهت غربالگری بیماری های فشار خون و دیابت برای گروه هدف ۱۸ سال به بالا جلسه ستاد دانشگاهی در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد.

در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود
 
 
به گزارش وبدا جهرم، دکتر محمد رحمانیان رییس دانشگاه با اشاره به پایین آمدن سن ابتلای افراد به بیماری های مزمنی مانند فشار خون بالا و دیابت گفت: الگوی نامناسب تغذیه، عدم تحرک، اضافه وزن و استعمال دخانیات از دلایلی است که موجب شده سن ابتلا به این دو بیماری مزمن پایین برسد و در افراد جوان هم شایع شود.
 
وی بیان کرد که پیشگیری بهترین راهکار مقابله با دیابت و پرفشاری خون است که اگر  کنترل نشود منجر به بروز عوارض مختلف مانند بیماری های قلب و عروق، کلیوی، عوارض چشمی و حتی آسیب به اعصاب محیطی خواهد شد.
 
دکتر رحمانیان تاکید کرد به در خواست وزارت بهداشت این پویش ملی در جهت ارتقاء سلامت مردم و پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر این دو بیماری انجام خواهد. دانشگاه علوم پزشکی جهرم هم همراه با سایر دانشگاه ها درصدد اجرای این پویش ملی است و در آذر ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور اعمال خواهد کرد.
 
دکتر محمد جعفر محبی معاون بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه گفت: گروه سنی ۱۸ سال به بالا و مادران باردار از گروه های هدف این پویش ملی سلامت هستند. متاسفانه در جامعه افرادی از هم ابتلایی به دیابت و فشار خون بالا رنج می‌برند که پیشگیری از آن از دیگر اهداف این پویش سلامت است.
 
در این جلسه هماهنگی های لازم جهت استقرار میزهای غربالگری در پایگاه های سلامت در سطح شهر و روستا برای غربالگری این دو بیماری مزمن جهت گروه هدف صورت گرفت. این پویش ملی سلامت از یکم آذر ماه ۱۴۰۲ در سطح کشور آغاز شده و تا پانزدهم دی ماه ادامه دارد.
 
 
 
 
  • گروه خبری : پویش ملی سلامت
  • کد خبر : 620
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود در پویش ملی سلامت؛ برای تمام افراد بالای ۱۸ سال، غربالگری دیابت و فشار خون انجام می شود

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام