جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1402/08/15 - 14:21
  • - تعداد بازدید: 965
  • - تعداد بازدیدکننده: 917
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zdr
اهدای عضو

جهرم در لیست شهرهایی که فرهنگ اهدای عضو در آن زبانزد است/ تقدیر معاون درمان وزارت بهداشت از تیم پیونداعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم

دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاون درمان دانشگاه، از عملکرد شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۴۰۲ تقدیر کرد.

جهرم در لیست شهرهایی که فرهنگ اهدای عضو در آن زبانزد است/ تقدیر معاون درمان وزارت بهداشت از تیم پیونداعضا دانشگاه علوم پزشکی جهر
در متن نامه آمده است؛ رشد و توسعه پیونداعضا از موارد مرگ مغزی به عنوان یکی از مولفه های اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور بوده که مدیون فعالیت های پیگیر و مستمر به همراه روحیه ی تلاشگر و جهادی گسترده عزیزانی است که دانش، تخصص و حمایت های ارزنده خود را در ارتقای فرهنگ اهدا عضو اهدا زندگی به کار گرفته اند.
 
بدینوسیله مراتب قدردانی و سپاس از تیم اجرایی فراهم آوری پیونداعضا آن دانشگاه بعمل می آید. توفیق روزافزونتان را همراه با سلامتی و سعادتمندی در رواج اندیشه های اسلام و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال مسئلت می نمائیم.
 
همچنین رئیس دانشگاه در جلسه هیئت رئیسه، از  تلاش ها  و فعالیت های معاون درمان و تیم پیونداعضا دانشگاه در جهت فرهنگ سازی اهدای عضو و ارتقاء شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی تقدیر کرد.
 
واحد فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جهرم از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را در بیمارستان پیمانیه آغاز نموده و طی این سالها همواره در سطوح بالای کشوری به عنوان یکی از فعال ترین مراکز اهدا عضو مطرح بوده است.
 
گفتنی است از سال ۱۳۸۳ تا کنون بیش از ۱۳۰ بیمار اعضای خود را اهداء کرده اند. کوچکترین و بزرگ ترین بیمار مرگ مغزی که اعضای خود را اهداء نموده، دختر بچه ای ۳ ساله و پدری ۶۳ ساله بوده اند. شایان ذکر است تا امروز بیش از ۳۰۰ عضو پیوندی در جهرم برداشت و به بیماران نیازمند اهدا گردیده که بیشترین آن کلیه و کبد بوده است. همین طور در سال گذشته با رضایت خانواده ها، 2 اهدای قلب نیز صورت گرفته است.
  • گروه خبری : درمان
  • کد خبر : 469
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام