جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1403/03/20 - 13:24
  • - تعداد بازدید: 235
  • - تعداد بازدیدکننده: 230
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Z4W
بهداشت

تب دانگ به جهرم هم رسیده است؛ ۶ نفر در بیمارستان بستری شده اند

دکتر محمد جعفر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، از شناسایی و بستری شدن ۶ بیمار مبتلا به تب دانگ در این شهرستان خبر داد و گفت: همه این بیماران سابقه مسافرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند. اگر به مناظق آلوده سفر کرده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

دکتر محمد جعفر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، از شناسایی و بستری ۶ بیمار مبتلا به تب دانگ در این شهرستان خبر داد و گفت: همه این بیماران سابقه مسافرت به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، دکتر محبی گفت: "با توجه به هشدارهای قبلی مبنی بر احتمال ورود بیماری تب دانگ به استان فارس، متاسفانه شاهد اولین موارد ابتلا به این بیماری در شهرستان جهرم هستیم. تاکنون 6 بیمار مبتلا به تب دانگ در این شهرستان شناسایی و در بیمارستان بستری شده اند. حال عمومی همه بیماران خوب است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه این بیماری توسط پشه آئدس منتقل می شود  و قابلیت انتقال از انسان به انسان دیگر را ندارد، گفت: "این پشه در استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و گیلان صید شده است و احتمال ورود آن به سایر نقاط استان فارس از جمله جهرم وجود دارد."

دکتر محبی علائم تب دانگ را شامل تب، درد بدن، درد مفاصل، درد پشت چشم، سردرد، ضایعات پوستی، حساسیت های جلدی و پوستی دانست که در موارد حادتر باعث افت فشار خون، افت هموگلوبین، کم خونی و خون ریزی های گوارشی و زیرجلدی می شود.

وی تاکید کرد: "در حال حاضر هیچ درمان آنتی بیوتیکی برای تب دانگ وجود ندارد و درمان این بیماری حمایتی است."

دکتر محمد جعفر محبی در مورد پیشگری از این بیماری گفت: مراقبت از محیط زیست و بهسازی محیط،  لایروبی و بهسازی رودخانه های فصلی، مدیریت آب های راکد و سطحی، جمع آوری فاضلاب و زباله، از جمله اقداماتی هستند که برای مقابله با این بیماری باید توسط ارگان های مربوطه با جدیت تمام انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تاکید کرد: افرادی که از سفر به مناطق آلوده به تب دانگ مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس، بوشهر و بندرعباس بازمی گردند، باید در صورت مشاهده علائم بیماری، به اورژانس ها، بیمارستان ها و یا پزشک خانواده مراجعه کنند.

دکتر محبی در پایان از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی و همکاری با مسئولان، در پیشگیری از شیوع بیماری تب دانگ در شهرستان جهرم تلاش کنند.

  • گروه خبری : بهداشتی
  • کد خبر : 1828
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام