آموزش
در یک کارگاه خلاقانه؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه به بررسی راهکارهای نوین برای افزایش انگیزه دانشجویان و کاربرد هوش مصنوعی در آموزش پرداختند
همزمان با گرامیداشت هفته آموزش، معاونت آموزشی دانشگاه با برگزاری یک برنامه دو روزه شامل "کارگاههای کوچک آموزشی و همایش هماندیشی اساتید"، بستری برای تبادل تجربیات و بررسی چالشهای نوین آموزشی فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، به نقل از دکتر زهرا مصلی نژاد، معاون آموزشی دانشگاه، تمرکز اصلی این هماندیشی بر یافتن راهکارهای عملی برای کاهش بیانگیزگی و اهمالورزی در دانشجویان و همچنین بررسی پتانسیلهای هوش مصنوعی در ارتقای فرآیندهای آموزشی بود.
در این برنامه که با حضور 90 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه برگزار شد، هر استاد فرصتی ۱۰ دقیقهای داشت تا دیدگاهها، تجربیات موفق و چالشهای پیش روی خود در حوزه آموزش را با همکاران به اشتراک بگذارد. این قالب پویا، منجر به شکلگیری بحثهای سازنده و ارائه راهکارهای متنوعی شد.
معاون آموزشی دانشگاه در این کارگاه ضمن اشاره به اهمیت بهروزرسانی مداوم دانش و مهارتهای اساتید، گزارشی از آخرین دستاوردها و مباحث مطرح شده در کنگره آموزش پزشکی کشور را نیز برای حاضران ارائه نمود که بر ضرورت توجه به مباحثی چون انگیزش دانشجویی و فناوریهای نوین آموزشی تاکید داشت.
بخش دیگری از این برنامه به انتقال تجربه اختصاص داشت؛ دکتر اطهر راسخ، متخصص زنان و زایمان و از اساتید پیشکسوت دانشگاه، از جمله اساتیدی بود که با حضور در یکی از کارگاهها، تجربیات ارزشمند سالها تدریس خود در حوزه پزشکی را در اختیار اساتید جوانتر قرار داد.
در بخش پایانی این هماندیشی دو روزه، رئیس دانشگاه با حضور خود، ضمن تقدیر از مشارکت فعال اساتید، از ایدهها و راهکارهای برتر ارائه شده در کارگاهها تجلیل به عمل آورد.
▫️ معاون آموزشی دانشگاه همچنین از دکتر لیلی مصلینژاد، مدیر مرکز توسعه آموزش (EDC) دانشگاه و تیم ایشان، جهت برنامهریزی دقیق و اجرای موفق این هماندیشی و کارگاهها قدردانی نمود.
▫️این مجموعه کارگاهها و هماندیشی با هدف تقویت بنیه علمی و عملی اساتید و در نهایت ارتقای کیفیت آموزش به دانشجویان برگزار گردید.
نظر دهید