جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1402/09/22 - 13:21
  • - تعداد بازدید: 795
  • - تعداد بازدیدکننده: 751
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zhx
اردوی راهیان پیشرفت

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم از مرکز درمان ناباروری حکیم سلمان بازدید کردند

در این بازدید که با همکاری انجمن علمی پزشکی و انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی جهرم و در قالب اردوی راهیان پیشرفت برگزار شد، ۲۵ نفراز دانشجویان دانشگاه، از مرکز درمان ناباروری بیمارستان سید الشهدا بازدید کردند.

طی این بازدید خانم دکتر گلستان، جنین شناس مرکز، به توضیحاتی پیرامون فعالیت این مرکز پرداخت. سپس فیلم‌های آموزشی مرتبط در سالن کنفرانس بیمارستان به نمایش درآمد و پس از آن دانشجویان به صورت گروه‌های کوچک با رعایت شرایط و ضوابط به اتاق عمل و آزمایشگاه مجهز و تخصصی کاشت جنین رفته و از نزدیک با امکانات و تجهیزات منحصر به فرد لقاح میکروسکوپی و نحوه‌ی فریز سلول‌های جنسی و جنین، آشنا شدند.

دکتر گلستان در حاشیه این بازدید گفت: از سال ۹۵ تا کنون درمان ناباروری و آی وی اف در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی هنری و بیمارستان استاد مطهری انجام می‌شود که اکنون با آغاز به کار مرکز تخصصی و فوق تخصصی حکیم سلمان، تمامی فعالیت‌های آن مرکز به این مکان جدید انتقال یافته است.
وی  مرکز درمان ناباروری حکیم سلمان، را  یک مرکز منحصر به فرد و مجهز به آخرین تجهیزات پزشکی در جنوب فارس برشمردکه کار خود را با پزشکان فوق تخصص، پرستاران آموزش دیده و کارشناسان زبده در این حیطه آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه در این مرکز کلیه خدمات درمان ناباروری برای بیماران با پذیرش بیمه و تعرفه دولتی انجام می‌شود، گفت: روش‌های نوین ناباروری شامل آی‌یوآی، آی‌وی‌اف، فریزجنین، تخمک و اسپرم و غیره است که در این مرکز به بیماران ارائه می‌شود.
لقاح آزمایشگاهی (IVF ) یک درمان برای ناباروری است که در آن اسپرم و تخمک در یک آزمایشگاه مجهز با تجهیزات بسیار منحصر به فرد، در زیر میکروسکوپ ترکیب می‌شوند.
در مرکز درمان ناباروری جهرم موارد خاصی مانند فریز و ذخیره تخمک برای بیماران سرطانی و بیماران خاصی که فعلاً امکان بارداری ندارند ، در تانک‌های مخصوص فریز با گاز نیتروژن انجام می‌شود.

  • گروه خبری : گزارش خبری
  • کد خبر : 815
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام