جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1402/11/02 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 911
  • - تعداد بازدیدکننده: 884
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZPC

تقدیر رئیس دانشگاه از مجریان پویش ملی سلامت در جهرم و خفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با تقدیر از مجموعه بهداشتی و درمانی دانشگاه برای اجرای موفق پویش ملی سلامت گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم در اجرای پویش ملی سلامت جهادی عمل کرد و نتایج خوبی را درراستای سلامت شهروندان به دست آورد.

به گزارش وبدا جهرم، دکتر محمد رحمانیان در جلسه هیات رئیسه این هفته با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه بهداشت و پیشگیری در کاهش هزینه‌های نظام سلامت و تاثیر مثبت اجرای طرح‌های پیشگیرانه مانند پویش ملی سلامت اظهار کرد: اقدامات حوزه بهداشتی با هدف پیشیگیری از بروز بیماری انجام می‌شود که در این راستا طرح پویش ملی سلامت برای کنترل و کاهش بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت در کشور اجرا شد و خوشبختانه در این زمینه عملکرد همکاران بهداشتی افتخار آفرین بود.

وی ضمن قدردانی از اقدامات جهادی و خدمات دلسوزان حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با همت همکاران اهداف طرح محقق شد و به شاخص‌های مد نظر رسیدیم.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: بیماری دیابت و پرفشاری خون دو بیماری بی علامت اما خطرناک هستند که با این طرح بسیاری از مبتلایان که حتی خود از بیماری بی اطلاع بودند شناسایی شده و برای روند مراحل درمان معرفی شدند. این خود گام بلندی در توسعه سلامت جامعه و بهبود روند درمان و کاهش هزینه ها دارد.

دکتر رحمانیان با این توضیح که جمعیت هدف منطقه برای اجرای پویش ملی سلامت در کل شهرستان جهرم  و خفر بود، اظهار کرد: بیش از 85 درصد از افراد تحت پوشش غربالگری شدند .

دکتر رحمانیان گفت: جا دارد از کلیه مردم فهیم که در این فراخوان شرکت کردند بالاخص کلیه نیروهای جهادگربهداشتی کارشناسان بهداشتی، مراقبین سلامت، بهورزان، پرستاران و ماماها و پزشکان که از ابتدای طرح دورترین مناطق محروم روستایی (به صورت خانه به خانه) و شهری را پوشش قرار دادند و همچنین نیروهای فعال درمانی تقدیر و تشکر به عمل آورم.

  • گروه خبری : گزارش خبری
  • کد خبر : 1301
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام