جهرم

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی

  • 1402/09/29 - 14:20
  • - تعداد بازدید: 788
  • - تعداد بازدیدکننده: 754
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZB1

افراد کم شنوا و ناشنوا می توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند

به گزارش وبدا جهرم، دکتر احسان حبیبی با اشاره به ضرورت ارتقاء خدمات امدادی در کشور، گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی جهرم، دسترسی به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را برای ناشنوایان تسهیل کرد .

رئیس اورژانس ۱۱۵ جهرم افزود : استفاده فراگیر و عادلانه از امکانات درمانی به خصوص اورژانس ۱۱۵ را حق همه‌ی شهروندان دانست و بیان کرد: از آن جایی که نقطه شروع امدادرسانی اورژانس، تماس مردم با سامانه ۱۱۵ است و طی آن ، اطلاعات تماس و محل حادثه توسط کارکنان اورژانس ثبت می‌شود، ناشنوایان در خصوص نحوه‌ی ارتباط با پاسخگویان اورژانس دچار مشکل بودند.

وی گفت: به همین دلیل سامانه امدادخواهی ناشنوایان با پیش شماره 3000797115 در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق این شماره، امداد خواهی خود را با ارسال پیامک اعلام کنند.

دکتر حبیبی تصریح کرد: بلافاصله پس از دریافت درخواست پیام کوتاه شامل کلمه حداقل سه حرفی ( به طور مثال کلمه کمک) از سوی ناشنوایان، آمبولانس توسط واحد دیسپچ برای مددجویان به آدرسی که  قبلا در سیستم اورژانس ثبت  اعزام می کند . در صورتی که مدد جو در آدرس دیگر می باشد آدرس جدید به شماره ای که قبلا به این عزیزان داده شد است ، ارسال می شود .

وی ادامه داد: در صورتی که مدد جوی ناشنوا یا کم شنوا در جهرم و خفر زندگی می کند که تحت پوشش بهزیستی نیست ، می تواند شماره و آدرس خود را به مرکز بهزیستی جهرم داده و از خدمات اورژانس بهره مند شود .

دکتر حبییی خاطرنشان کرد : اورژانس پیش بیمارستانی برای رفع نیاز تمام امداد خواهان دچار معلولیت به دنبال راهکارهای عملی است تا انشاء الله هیچ گروهی در جامعه برای استفاده از خدمات رایگان اورژانس ۱۱۵ با مشکل مواجه نباشند.

در ضمن آموزش های نحوه تماس با ۱۱۵ برای این گروه طی یک دوره آموزشی برگزار شد.

  • گروه خبری : گزارش خبری
  • کد خبر : 890
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام